کریگ یک خبرنامه کوچک منتشر می کند. او از Word استفاده می کند و به PDF تبدیل می کند تا به عنوان پیوست به ایمیل توزیع کند. او از خود می پرسد که آیا وسیله ای وجود دارد که خواندن خبرنامه را در تلفن همراه آسان کند.
متاسفانه هیچ پاسخ ساده ای برای این موضوع وجود ندارد. دلیل آن ریشه در چیستی یک فایل PDF است - نمایش دیجیتالی یک صفحه چاپ شده. اگر پی دی اف شما برای یک صفحه چاپ شده به اندازه حروف پیکربندی شده است، نمی تواند به یکباره روی صفحه نمایش کوچک تلفن همراه قرار گیرد. درعوض، کاربر برای خواندن باید بزرگنمایی کند، سپس برای پیمایش، بزرگنمایی کند، و به همین ترتیب.
این مشکل با چند مسئله دیگر نیز تشدید می شود:
- فایل PDF چگونه ساخته می شود؟ Word به شما امکان می دهد یک سند را در قالب PDF ذخیره کنید یا می توانید از یک برنامه تخصصی مانند Acrobat یا هر تعداد برنامه شخص ثالث برای ایجاد استفاده کنید. هر رویکرد منجر به یک فایل PDF می شود که در سازمان داخلی متفاوت است.
- کاربر از چه گوشی استفاده می کند؟ تعداد زیادی از تلفن های مختلف وجود دارد، و هر کدام دارای اندازه های مختلف صفحه نمایش و موتورهای رندر متفاوت هستند.
- کاربر از چه برنامه ایمیلی استفاده می کند؟ برنامههای ایمیل مختلف از ویژگیهای مختلف تلفن همراه استفاده میکنند و بنابراین، پیوستها (مانند فایلهای PDF) را به طور متفاوتی مدیریت میکنند.
- برای مشاهده فایل PDF از چه برنامه ای استفاده می شود؟ باز هم، تفاوت در این زمینه منجر به مدیریت و نمایش متفاوت فایلهای PDF میشود.
این و بسیاری از متغیرهای دیگر باعث شده است که برخی افراد از فایلهای PDF برای اسنادی که قرار است در تلفنهای همراه استفاده شوند، استفاده نکنند. درعوض، ممکن است بخواهید خبرنامه خود را در قالب Word توزیع کنید، زیرا زمانی که روی تلفن همراه باز میشود، آن را دوباره به نمایش میگذارد. البته، این تصمیم به این بستگی دارد که آیا احساس می کنید همه خوانندگان شما به Word در تلفن های همراه خود دسترسی دارند یا خیر.
اگر میخواهید به PDF تکیه کنید، همیشه میتوانید اندازه صفحه را در Word کوچکتر از اندازه حروف استاندارد کنید. اندازه صفحه خود را به اندازه کافی کوچک و حاشیه های خود را به اندازه کافی بزرگ کنید، و PDF ممکن است در تلفن همراه خوب به نظر برسد. با این حال، برای تعیین اینکه چه ترکیبی از اندازه و حاشیه برای خوانندگان شما بهتر است، آزمایش جدی از طرف شما انجام شود.
روش دیگر تکیه بر برخی از فناوری های Adobe برای مشاهده بهتر فایل های PDF در تلفن های همراه است. اگر کاربران شما از برنامه Acrobat بر روی تلفن های همراه خود استفاده می کنند، می توانند حالت مایع را روشن کنند، که مدیریت فایل را آسان تر می کند:
https://www.adobe.com/acrobat/hub/how-to/what-is-adobe-liquid-mode
البته، این رویکرد به این بستگی دارد که آیا همه خوانندگان شما به جای تکیه بر یک برنامه شخص ثالث یا هر خواننده بومی که در یک برنامه ایمیل یا مرورگر روی تلفن ساخته شده است، برنامه Acrobat را داشته باشند یا خیر.
همچنین، در صورت تمایل، میتوانید قالبی متفاوت از Word یا PDF را انتخاب کنید. بسیاری از مردم خبرنامه مقصد تلفن همراه خود را به فرمت کتاب الکترونیکی مانند ePub، Mobi یا موارد مشابه تبدیل می کنند. زمان آماده سازی اولیه شما (و منحنی یادگیری) را افزایش می دهد، اما در یک صفحه نمایش کوچکتر یا در تبلت بسیار خواناتر خواهد بود.
در نهایت، ممکن است در نظر داشته باشید که خبرنامه خود را در وب سایت خود قرار دهید. تا زمانی که سایت از طراحی ریسپانسیو استفاده می کند، باید برای همه اندازه های صفحه نمایش به خوبی تنظیم شود. سپس، هنگامی که خبرنامه در وب سایت شما قرار گرفت، ایمیل اعلان شما فقط باید حاوی پیوندی به شماره خبرنامه باشد. هنگامی که گیرنده روی پیوند کلیک می کند، خبرنامه برای خواندن راحت در برنامه مرورگر او باز می شود. نقطه ضعف این روش این است که شما باید خبرنامه خود را با استفاده از HTML (نه PDF) قالب بندی کنید و سرور را حفظ کنید.