Word به شما امکان می دهد محاسبات ساده به سبک صفحه گسترده را روی داده های جدولی انجام دهید. شما این کار را با استفاده از فیلدهای معادله انجام می دهید. به عنوان مثال، فرض کنید یک جدول 20 ردیفی دارید که در آن میخواهید مقادیر را در ستون سوم جمع کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است:

شکل 1. کادر محاوره ای فرمول.
- نقطه درج را در سلولی که می خواهید کل را در خود داشته باشد قرار دهید. (در این مثال، شما باید نقطه درج را در سلول پایینی ستون سوم قرار دهید.)
- تب Layout را روی نوار زیر ابزار جدول نمایش دهید.
- روی تب Formula در گروه Data کلیک کنید. Word کادر محاوره ای Formula را نمایش می دهد. (شکل 1 را ببینید.)
- با استفاده از لیست کشویی Number Format، نحوه قالب بندی شماره را انتخاب کنید. (این مرحله اختیاری است.)
- روی OK کلیک کنید.
هنگامی که مجموع در سلول قرار می گیرد و بعداً شکل های ستون را تغییر می دهید، ردیف ها را حذف می کنید یا ردیف های جدید اضافه می کنید، باید مجموع را به روز کنید. این کار را با انتخاب فیلدی که وارد کرده اید و سپس فشار دادن F9 انجام می دهید .