جداول یک ابزار قالب بندی قدرتمند است که در بسیاری از اسناد Word استفاده می شود. اغلب لازم است که اطلاعات را در سلول های یک جدول متمرکز کنید. دو راه برای متمرکز کردن اطلاعات وجود دارد: افقی و عمودی.
مرکز افقی بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نقطه درج را در جایی از متن قرار دهید و سپس بر روی دکمه مرکز در زبانه صفحه اصلی نوار کلیک کنید یا Ctrl+E را فشار دهید . وسط متن به صورت عمودی تقریباً به همین راحتی است:
شکل 1. ابزارهای مرکز عمودی.
- نقطه درج را در سلولی که می خواهید به صورت عمودی در مرکز قرار دهید قرار دهید.
- تب Layout روبان را نمایش دهید. (این تب فقط پس از انجام مرحله 1 قابل مشاهده است.)
- در گروه Alignment، یکی از سه ابزار عمودی مرکز را کلیک کنید. (شکل 1 را ببینید.)
باید توجه داشته باشید که اگر قالب بندی پاراگراف را برای متن روی هر چیزی تنظیم کنید، بدون فاصله قبل یا بعد از پاراگراف، وسط عمودی نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. این فاصله اضافی قبل یا بعد بر روی مرکز تاثیر میگذارد به همان صورتی که تورفتگیهای پاراگراف بر فاصله افقی تاثیر میگذارند.